Pino-on-tour

Pino-on-tour

1 augustus 2012

Dag 21 - Arbon - rustdag

Zon, warm. We zetten de tarp voor wat schaduw.

We huren voor 3,5 uur een tweepersoons kano. Eerst ga ik met Daan kanoën en spreken we met Tim en Anique af dat we elkaar zien in het restaurantje verderop. Ongeveer een kilometer kanoën volgens de verhuurder. Bij dat bruine huisje links.

Daan en ik weten dus niet precies waar het restaurantje moet zitten en we verkennen de oever. Er is wel een campingachtig gebeuren, maar dat zal ie vast niet bedoelen. We varen even iets terug en leggen de kano aan wal bij een soort parkachtige tuin met een gebouwtje erachter dat wel eens het restaurant zou kunnen zijn. Nog geen Tim of Anique te zien.

Als Daan en ik een tiental meters voet aan wal hebben gezet en door het parkje lopen komen er opeens, vanuit het niets, twee dreigend grommende en blaffende rotweilers aangerend. Verder is er niemand te zien. Ik denk dat we in een verkeerde tuin zijn beland en ons nu moeten ontdoen van twee, niet al te vriendelijke waakhonden. Daan houdt mijn hand goed vast en we draaien ons rustig om, de honden niet aankijkend. In zachte wandelpas, vooral niet gillend wegrennend!!, gaan we richting onze kano. Het gesnuif, gegrom en geblaf (niks ervan dat blaffende honden niet bijten, na het blaffen is er nog genoeg tijd om te bijten) is niet meer dan 10 cm van ons vandaan. Tralala, blijven doorlopen. Stenen muurtje af, reddingsvestjes aandoen, peddels pakken, Daan in de kano, kano in het water duwen, ik erbij in, pfoei, wegwezen. Is ons dat weer een avontuur. Uiteindelijk moeten we toch bij de camping zijn en blijkt dat Tim en Anique weer terug naar het restaurant bij de kanoverhuur zijn. Daan en ik vertellen in geuren en kleuren wat we beleefd hebben.

Volgende rondje kano ik met Tim (Anique hoeft niet zo nodig). Bij het riet zien we grote scholen, grote vissen vlak naast en onder de kano. We vullen de tijd, nog een keer met Daan. Ik gooi mijn peddel weg en Daan moet hem maar zien op te halen. En dat heet nou een 'rustdag'. Hartstikke leuk!

Vanavond wordt er al een beetje vuurwerk afgestoken, vooruitlopend op de nationale feestdag morgen in Zwitserland.

Geen opmerkingen: