Pino-on-tour

Pino-on-tour

28 juli 2014

Dag 1, 2 en 3 - Baarn - Berlijn - 14 km gefietst + trein

We hebben er zin in. Fietstassen gepakt en aan de fietsen bevestigd. Hoe zat het ook allemaal weer. Het is toch altijd weer even inkomen. Welke tas voor, welke tas links. Gisteren hebben Tim en Daan nog een nieuwe frisbee voor onderweg gekocht. Zo'n ring in geel/groen. Zou mooi opvallen zou je denken. Terwijl wij de fietsen opladen gaan Tim en Daan de frisbee uitproberen. Op zich een goed plan zo vlak voor vertrek, maar dan moet je wel een beetje naar elkaar toe gooien. Daan haalt uit voor een harde worp en ja hoor daar gaat de frisbee buiten bereik van Tim over het hek de bomen in. Zijn wij klaar voor vertrek moeten we nu nog proberen de frisbee te vinden. Toch meer schutkleur dan we dachten. Kost ruim een kwartier voor we hem gevonden hebben. Maar dan, om 13.00 uur zijn we klaar en rijden we de straat uit. De weersverwachting is dat er nog een zware onweersbui aankomt. Zal wat zijn, dat we meteen aan het begin zeiknat op het station aankomen. Het valt mee, heerlijk wat spatregen in de warmte. Da's wel verkoelend.

Ruim op tijd voor de trein van Amersfoort naar Berlijn nemen we nog een goede lunch en kopen we proviand voor onderweg. Opa Bart en Joke komen ons uitzwaaien. Gezellig! De lift op het station is groot genoeg en de tandems passen erin. Alles goed geregeld....

Tot de trein komt en wij bij de fietswagon aankomen. Een fietswagon is niet altijd een even handige fietswagon. Altijd weer zien wat het echt is. Op zich is de wagon groot genoeg, maar we moeten de tandems in een hoek van 90 graden de bocht omvouwen. Dát wil nog wel, maar twee handige Duitse snuiters hebben een fietskar in de gang bij de deur gezet. Sorry jongens, maar wij gaan toch echt met onze pino's hier naar binnen. Een andere optie is er niet. Beetje doordouwen und "alles komt Recht". Rustig  en gedecideerd geven we de fietsen een mooi plekje. Hier houden ze het wel zes uur uit. Op de vraag van de conductrice of de fietsen ook tegen de wand opgehangen kunnen worden zeggen we vriendelijk: "denk niet dat een fiets van 2 meter rechtop kan bij een lager plafonnetje....". Ze berust erin en het is al goed. Later onderweg blijkt wel dat een reservering noodzakelijk is (wij hadden gereserveerd) want een paar fietsers zonder reservering mochten later in Duitsland niet mee. Dat levert de nodige (onaardige) taferelen op en daar sta je dan maar mooi met je fiets.

We installeren ons en los van de airco die af en toe uitviel, is de reis prettig en komen we om 21.15 uur aan op Berlin Hbf.

We dalen af naar straatniveau en worden meteen getrakteerd op een relaxt fietstochtje langs de Reichstag en de Brandenburger Tor. Het is al donker en Berlijn ziet er top uit. Even stoppen we bij een open lucht filmvoorstelling over de geschiedenis van Duitsland. Pikken we dat alvast maar weer mee. Morgen zullen we de stukken muur zien en Checkpoint Charlie waar we nu onoplettend langs rijden op weg naar het hotel. Met de gps fietsen we zonder problemen er naar toe. Prima geregeld!

Zondag en maandag pakken we de fiets en rijden we letterlijk van noord naar zuid en van oost naar west door de stad. Alle highlights doen we aan, zo ook een fietstocht langs de streep van twee rijen kinderkopjes in het asfalt die de plek markeert waar ooit de muur heeft gestaan.

Heerlijke stad om rond te fietsen. Beter vervoermiddel kun je hier niet hebben. Dat vinden ook veel andere mensen want er wordt wat afgefietst.

Ene avond bij Monsieur Vuong, Vietnamees restaurant, gegeten (dank voor de tip Henk!,) andere avond heerlijk Indiaas.

Na twee dagen stad kijken we er nu naar uit om morgen met de fietstocht naar Kopenhagen zelf te beginnen.

Tim en Daan hebben voor de liefhebbers weer een interactieve quiz bedacht. Prijs voor de winnaar wordt uitgereikt na onze terugkomst.

We beginnen met een foto. Wie is deze bekende Duitse uitgever?










2 opmerkingen:

wim zei

Hebben jullie een foto van de Pino in de trein ?

Wij tillen de Pino meestal maar zo schuin mogelijk omhoog als we een nauwe ingang hebben. Met het balanceren alleen op het achterwiel kun je iets makkelijker draaien.

Ook in de treinliften past de Pino meestal net niet in, dan voorwiel omhoog en rem inknijpen van achterwile dan gaat het prima.

Veel plezier nog

Team Group zei

Klinkt goed allemaal! Uiteraard gaan wij met Team Group voor de hoofdprijs: Het is Axel Springer!! Tschuss!